UDZIELENIE LICENCJI NA WYKONYWANIE KRAJOWEGO TRANSPORTU DROGOWEGO W ZAKRESIE POŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY
Osoby odpowiedzialne:
Renata Fabiszewska, e-mail: renata.fabiszewska@powiatlowicki.pl
Żaneta Pawłowska, e-mail: zaneta.pawlowska@powiatlowicki.pl
telefon: 46 811 53 55; 46 811 53 54
pokój nr 11 parter
Sposób załatwienia sprawy:
1. Wymagane dokumenty:
1) wniosek zawierający:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania;
- informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), jeżeli są wymagane;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) załączniki do wniosku:
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
- Kopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
- Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej zdolności finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, w wysokości 50 000 euro.
- Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji o której mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
- Zaświadczenie o niekaralności z KRK przedsiębiorcy opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku.
- Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji,
- Oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych.
2. Miejsce składania dokumentów:
Wydział Komunikacji, ul. Stanisławskiego 28, 99-400 Łowicz, parter, pokój nr 11
3. Opłaty:
Opłata za udzielenie licencji o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy zależy od okresu na jaki ma być udzielona licencja i wynosi:
|
Okres ważności licencji w latach |
Od 2 do 15 lat |
Powyżej 15 do 30 lat |
Powyżej 30 do 50 lat |
Opłata |
500 zł |
900 zł |
1000 zł |
Opłaty można wnosić w Opłatomacie Starostwa Powiatowego w Łowiczu (gotówką lub kartą płatniczą) lub na konto bankowe.
4. Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od daty skompletowania przez Starostwo odpowiednich dokumentów.
5. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Skierniewicach, za pośrednictwem Starosty Łowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
6. Dodatkowe informacje:
Przy składaniu wniosku należy okazać oryginały wszystkich dokumentów dołączonych do wniosku.
Podstawa prawna:
autor lub odpowiedzialny za treść: Andrzej Zabost
data wytworzenia: 2025-01-31
opublikował: Andrzej Zabost
data publikacji: 2025-02-03 11:42
zmodyfikował: Andrzej Zabost
ostatnia modyfikacja: 2025-02-21 12:09
Rejestr zmian
- zmieniono 2025-01-31 10:07 przez Andrzej Zabost
- zmieniono 2025-01-31 10:12 przez Andrzej Zabost
- zmieniono 2025-02-03 11:41 przez Andrzej Zabost
- zmieniono 2025-02-04 09:05 przez Andrzej Zabost
- zmieniono 2025-02-21 12:09 przez Andrzej Zabost